ინტეგრირებული გაკვეთილი

 აღორძინების ხანა
 სწავლების საფეხური და კლასი 
 XI კლასი 
 ინტეგრირებული საგნები, მასწავლებლის სახელი და გვარი
 ისტორია- მანანა კვარაცხლია
ხელოვნება- აზა სალია
მოსწავლეთა რაოდენობა  
 15
 განსაკუთრბული მიდგომების, საჭიროების მქონე მოსწავლეთა რაოდენობა და პროფილი
 არა
 ატქივობის მიზენები და მისაღწევი შედეგები 
 ისტორია: ჯგუფური მუშაობა(2 პრეზენტაცია ) 
  აღორძინების ხანის ევრობის შუა საუკუნეებიდან ახალ დროში გადასვლის ძოგად ისტორიული მნიშვნელობა. 
   შედეგი მიღწეულია, თუ მოსწავლეები ლოგიკური მსჯელობით ახსნიან აღორძინების და ჰუმანიზმის, როგორც ახალი მიმდინარობის მნიშვნელობას ახალი ეპოქის ისტორიაში, აკეთებენ შედარებას,,ბნელ შუა საუკუნეებთან", აკეთებენ დასკვნებს, 
  ხელოვნება:  აღორძინების ხანის ხელოვნება, შედეგი მიღწეულია თუ მოსწავლეები ესთეტიკურად და შემოქმდებითად წარმოადგენენ მასალას, ახდენენ შედარებას, აკეთებენ დასკვნებს. 
კითხვა - პასუხი: აუდიტორიის მიერ დასმულ კითხვებზე მოსწავლეები ცდილობენ არგუმენტირებული პასუხების გაცემას.
 ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ ინდიკატორები 
 ისტორია- მიმართულება: პოლიტიკა და ეკონომიკა 
მოსწავლეები ჯგუფური დისკუსიის დროს მსჯელობენ კონკრეტულ ეპოქაში რენესანსის და ჰუმანიზმის გავლენაზე სახელმწიფო მმართვრლობით სტრუქტურებზე. 
ირჩევენ რენესანსულ ეპოქას და მსჯელობენ ეკონომიკის განვითარების მიზეზებსა და გზებზე. 
     
    სახელმძღვანლო წიგნის გარდა იყენებენ რუკებს, ისტორიულ წყაროებს,ფოტო მასალას. 
   
   ლოგიკური მსჯელობით ცდილობენ გააკეთონ არგუმენტირებული დასკვნები. 
  
  ხელოვნება: მიმართულება: ხელოვნების აღქმა კონტექსტში. 

  მოსწავლეები ირჩევენ და იკვლევენ რენესანსის ხელოვნებას (XIV ს, II ნახ, - XVI ს.).
   იკვლევენ ქართული რნესანსის ეპოქას ( XIIს.) და იძიებენ ხელოვნების ნიმუშებს. 
  შედეგი მიღწეულია თუ მოსწავლე მსჯელობს როგორ აისახება ეპოქა ხელოვნების შემოქმედებაზე, მსჯელობს ეპოქისთვის დამახასიათბელ სტილისტურ ნიშნებზე და თემატიკაზე, რამდენიმე ნიმუშის მაგალითზე ადარებს ხელოვნბის შერჩეულ ნიმუშებს ერთმანეთს და ახაიათებს მათ სტილისტური მიშნების მიხედვით. 





თანმიმდევრობა ოსწავლეები გაიყვნენ 4 ჯგუფად, იმის მიხედვით,ვის რომელ თემაზე სურდა მუშაობა. გაკვეთილს ვიწყებთ ჯგუფების წარდგენით (3 წთ)
I ჯგუფში 4 მოსწავლე გაერთიანდა. მათმოამზადეს ისტორიული მიმოხილვა აღოძინების ეპოქაზე და თემა კათოლიკული ეკლესიის როლზე ამ ხანაშიII გაერთიანდა 4 მოსწავლე, რომლბმაც მოამზადეს თემა: რენესანსული ეკონომიკა და ,,კომერციული რვოლუცია"
III ჟგუფმა (4 მოსწავლე) წარმოადგინა პროექტი: ,,რენესანსის მიღწევები, დიდი შემოქმედები მსოლიო ხელოვნების შედევრები"
IV ჯგუფს მხოლოდ 3 მოსწავლე ეადგენდა. მათმოამზადეს პროექტი თემაზე: ,,პერსპქტივა და სივრცის გამოსახვა, ბუნებრიობა სახვით ხელოვნებაში"

 პრეზენტაცია დაიწყო I ჯგუფმა შემდეგი თანმიმდევრობით:
  1. რენესანსის წარმოშობის ქრონოლოგია, ევროპა XIV ს- ის II ნახევრამდე და მას შემდეგ.
  2.  კათოლიკური ეკლესია და მეცნიერებისა და ხელოვნების მეცენატები. 
ჯგუფმა მუშაობის დროს გამოიყენა ისტორიული წყაროები. პროექტორის საშუალებით აჩვენა აუდიტორიას და რუქები. 
პრეზენტაცია გრძელდებოდა 7 წუთი. 
II ჯგუფმა წარმოადგინა პრეზენტაცია: რენესანსის ეკონომიკა. 
  1. ეკონომიკის განვითარება აღორძინების ხანაში.
  2.  საბანკო სისტემის შექმნა, ანუ ,,კომერციული რევოლუცია"
პრეზენტაცია ფრძელდებოდა 7  წთ. 
უპასუხეს აუდიტორიის მიერ დასმულ კითხვებს. (2წთ)
III ჯგუფის პროექტი იყო: ,,რენესანსის მიღწევები, დიდი შემოქმედებები და მსოფლიო ხელოვნების შედვრები" საკითხები შემდეგი თანიმიმდევრობით წარმოადგინეს:
  1. მეცნიერების და ტექნიკის მიღწევები.
  2. ენათმეცნიერება და წიგნბის ბეჭდვა.
  3. მხატვრობა და პროპორციები. 
  4. ლეონარდო, მიქელანჯელო, რაფაელი
მოსწავლეებმა თვალსაჩინოებისათვის მოიტანეს ლეონარდო და ვინჩისა და რაფაელის რამდენიმე ნახატის ასლები, პროექტორით აჩვენეს სამივე ნახატის ნამუშევრების ფოტო და ვიედო კოლაჟი თანდართული მათივე გამონათქვამებით და ისტორიებით ზოგიერთი შედევრის შესახებ. 

პროექტის წარდგენა გრძელდბოდა 10 წთ. 
უპასუხეს თანაკლასელთა მიერ დასმულ შეკითხვებს (2 წთ) 
IV ჯგუფმა, რომლშიც 2 მოსწავლე გაერთიანდა, წარმოადგინა პროექტი: პერსპექტივა და სივრცის გამოსახვა ხლოვნებაში; წართული და იტალიური რენესანსი" შემდეგი თანმიმდევრობით:
  1. ქართული რენესანსი. 
  2. იტალიური რენესანსი. 
  3. პერსპექტივა, სივრცის გამოსახვა და ბუნებრიობა ხელოვნებაში- შედარება: გლათის ფრესკა და მონა ლიზა ჯოკონდა.
მოსწავლეებმა აჩვენეს კომპიუტერით გაკეთებული ჯოკონდას სურათი და გელათის ფრესკა მოძრაობაში. პრეზენტაცია- მოიცავნდა 7 წთ.

 ჩვნთან ერთად მოსწავლეებ,ა შეაჯამეს შესრულებული დავალებები. 

  გაკვეთილის მიზანი მიღწეულ იქნა: ბავშვებმა გაიგეს რენესანსის მნიშვნელობა მსოფლიო ისტორიისთვის, პარალელი გაავლეს ქართულ რენესანსთან და გაეცნენ აღორძნების ხანის შემოქმედებას. 
ინტეგრირებული გაკლვეთილისთვის გამოვიყენეთ 1 საათი. 

 შეფასება 
გაკვეთილის ბოლო 5 წთ. დაეთმო შეფასებას წინასწარ მომზადებული შეფასების რუბრიკის მიხედვით, 

ყველა კრიტერიუმს თანაბარი წონა აქვს, ამ შემთხვაში ჯამი 4-ზე იყოფა
საკლასო მენეჯმენტი/საგანმანათლებლო რესურსებიტექნიკა და ინტრუმენტები:
კომპიუტერი- 1
პროექტორი-1
სახელმძღვანელოები:
XIკლ. ინტორია (ბ. სულაკაურის გამომც)
XIკლ. ხელოვნება (გამომც. კლიო)
დამატებით  ლიტერატურა:
ა. გელოვანი- ,,მარად ცოცხალი ხელოვნება"
ნ. გომართელი- მსოფლიო ხელოვნების მშედეგები"
www. wikipedia. org
www. istoria.ge
www. xelovneba.ge

თემატური რუკები სა სხვა ვიზუალური მასალები. 



ადამის დაბადება 

მიქელანჯელოს დავითი



მეოცე საუკუნის საქართველო 




No comments:

Post a Comment